Peranan Hashtag

Suzie Joos feeling thankful with Khairul Zahrin Abd Karim.
 
Bismillah
Assalamualaikum wbt
Pagi-pagi ni mencurah-curah pula idea bak hujan lebat.. sebelum ni sampai dahi berkerut pun idea tak timbul-timbul.. Alhamdulillah :D

Sebelum tu, sapa yang pernah ke Kundasang ? Ada tak? Takda.. ok lah tu!! Hihihi.. oppss!! Kundasang tempat yang paling cantik dan sejuk di Sabah.. tempat kelahiran saya bah!!
Harini saya mahu bercerita pasal GSL..Pernah tak dengar GSL.. tak pernah ke pernah!! Biasa dengar ke tidak.. ehh!! Abis tu GSL tu apa??

Ok!! Dengar sini.. GSL tu 'GROUP SUPPORT LIKE' yang diasaskan oleh Tuan Khairul Zahrin Abd Karim aka abam tampor!.. Secara ringkasnya GSL ini adalah satu group yang saling membantu setiap ahlinya untuk mendapatkan LIKE yang banyak.. sampaikan saya pun jadi kaki LIKE sudah !!

Orang yang bertanggungjawab menjebakkan saya dalam GSL ini ialah Cekgu Anys Idayu Zakaria.. terima kasih cekgu!! 12.03.2016 saya masuk batch ‪#‎GSLWIRA‬ dengan pendaftarannya RM59.. ada 150 sahabat kat group..sepanjang berada dalam batch tersebut, banyak task yang diberikan oleh abam tampor .. kadang tu saya boleh ikut, kadang tu tidak dapat.. biasalah murid baru kan.. rajin pula langgar pantang !! sampai abam tampor.. tampor saya berkali-kali baru saya sedar!! Nak masuk GSL kita mesti kosongkan segala-gala yang ada di otak ni.. sebab kita akan terima ilmu yang baru .. be like sponge bob!! Ko pandai ka, pintar ka dalam GSL ko laksana budak yang baru belajar...

23.03.2016 saya join group yang lagi maveles.. ‪#‎GSLELITEFORCE‬ daftar RM40..kat sini lebih ramai sahabat yang akan kita jumpa.. dari pelbagai bidang.. jadi link kita dengan sahabat luar lebih luas lagi.. task yang abam tampor berikan pun bukan main-main tau!! Setiap bulan pula.. abam tampor akan bawakan kelas berprestij khas untuk ahli ‪#‎GSLEF‬ secara percuma.. syok tau!!
Selepas saya join ‪#‎GSL‬ ini, saya mula tahu peranan hashtag dalam setiap post difb.. saya masih ingat hashtag pertama saya ialah ‪#‎sipenjualjuskunyit‬.. hari pertama saya berhashtag .. saya telah close sale sebanyak 100 botol jus kunyit.. Allahu!! Hashtag jangan dipandang sebelah mata.. ilmu yang saya dapat dalam #GSL..

Sehingga ke saat ini, saya sangat bersyukur kerana dapat mengenali #GSL dan abam tampor.. serta ingin lebih banyak belajar lagi dan lagi dengan #GSL

Alhamdulillah idea pagi ni panjang pula ya.. Semua yang baik itu datangnya dari ALLAH dan kelemahan itu datangnya dari kekhilafan diri saya sendiri.. Selamat berpuasa dan salam aidilfitri.
Sekian dari saya

Orang dari sanaa Kundasang , sabah

Comments

Popular Posts