Strategi Marketing

Janji Allah, "Jaga AKU, pasti AKU jaga urusan kamu"

Petikan dari Buku "MUdahnya Menjemput Rezeki".

Tentang seorang yang bekerja menyusun batu, apabila tiba batu terakhir untuk di susun, azan berkumandang. Lantas beliau letakkan batu terakhir tersebut dan bergegas menunaikan solat.

"Jika saya menghabiskan batu terakhir tersebut, ini bermaksud saya memBESARKAN batu tersebut bukan memBESARKAN Allah"

Itu lah kita. Manusia yang pendosa, Sering bergantung harap pada manusia. Pada tools, strategi, tips dan pemasaran yang hebat. Sedangkan Allah dah tunjuk, Sebaik-baik strategi marketing adalah strategi marketing dengan AKU.

+ Solat awal waktu
+ Bersedekah
+ Menjaga keharmonian hubungan sesama manusia
+ Dhuha
+ Tahajjud
+ Taubat


Merawat sales yang berkurangan
® Perbanyakkan istighfar
® Berdhuha upgrade sehingga 12
® Syukur dengan nikmat yang ada
® Perbaiki dan awali solat 5waktu
® Tahajud, selawat, zikir setiap masa
® Perbanyakkan sedekah
® Istiqomah dalam setiap usaha
.
Ingatan untuk diri sendiri 

 Jom muhasabah diri. Moga kita jadi Usahawan Islam yang sentiasa mendapat keredhaan Allah swt
😊
.
‪#‎bukuMMR‬ ‪#‎sayajual‬ ‪#‎kelasonlineblog‬ ‪#‎anysidayuzakaria‬ ‪#‎mulabisnesonline‬ ‪#‎agengroupsupportlike‬

Comments

Popular Posts