Kerja Dari Rumah Secara Online Trend Golongan Wanita Zaman Kini

Sebelum ini saya telahpun melibatkan diri di dalam perniagaan online sejak 5 tahun yang lalu. Saya mempunyai Blog Bisnes, Facebook dan juga Fanpage bisnes. Prestasi bisnes online saya ada pasang surutnya. Jika saya mendiamkan diri, tidak update di blog atau Facebook, maka jualan pun tiada. Begitulah sebaliknya.
Terus terang saya katakan di sini, bekerja di rumah secara solo, seorang diri di samping kerja-kerja di rumah yang seakan-akan tidak pernah habis memerlukan semangat dan motivasi yang sangat tinggi . Sokongan daripada suami, anak-anak dan juga keluarga terdekat amat diperlukan.
Sehingga pada awal bulan Jun 2014, saya terpanggil untuk menyertai Akademi Bekerja Di Rumah (ABDR). Saya memberanikan diri untuk pm P bertanyakan apa yang perlu dan boleh saya lakukan untuk menambah pendapatan keluarga pada masa yang sama ingin menjana pendapatan dan mendidik anak-anak sendiri.
Saya diberikan 8 soalan analisa diri. Selepas itu barulah dicadangkan supaya saya mengikuti kelas penulisan dan asas blog. Saya perlu menyiapkan sebanyak 44 entri di blog baru saya iaitu Diari Surirumah Online. Di sini, mata saya terbuka luas.
Rupa-rupanya ramai wanita terutamanya ibu-ibu di Malaysia yang mempunyai niat yang sama seperti saya. Mahu melihat anak membesar depan mata sendiri dan pada masa yang sama dapat menjana pendapatan untuk keluarga dari rumah.
Saya mula menjelajah ke blog-blog guru kelas online yang lain dan juga alumni kelas-kelas online. Sungguh tidak disangka, kerja dari rumah secara online, kini telah menjadi trend terutama golongan wanita yang berpelajaran tinggi.
Telah banyak pendedahan mengenai perlunya wanita berada di rumah untuk menjaga dan mendidik anak-anak sendiri. Terasa rugi seketika kerana agak terlewat menyertai ABDR padahal saya telahpun mengikuti blog Puan Masayu Ahmad iaitu naufalsayang.blogspot.com beberapa tahun yang lepas. Apapun, saya panjatkan jutaan kesyukuran kerana masih ada ruang untuk saya bergerak bersama-sama dengan ABDR secara berjemaah.
Untuk sahabat yang masih tertanya-tanya apa itu ABDR:
Secara ringkasnya Akademi Bekerja Di Rumah ini adalah satu kumpulan sokongan atau satu kelompok khususnya para suri yang bekerja di rumah.
Kami bergabungan bersama dengan 780 blog peserta, 25 kelas dan 11 guru online yang berdedikasi.
Operasi ABDR adalah 100% secara online (atas talian) dengan menawarkan kelas online untuk menjana pendapatan dari rumah melalui platform blog dan fanpage niaga di Facebook.
Kelas online yang dijalankan adalah berbentuk tutorial. Setiap protege (peserta) akan dibekalkan Ebook belajar asas blog sebagai rujukan utama.
Protege akan dimasukkan dalam group kelas online di laman facebook dan komunikasi antara protege dan guru online adalah secara one to one (personal coaching). Nota dan tutorial bergambar juga disediakan di dalam group kelas online tersebut.
Jadual kelas online adalah fleksibel mengikut masa dan kesediaan protege sendiri untuk mula kelas.
Peserta ABDR adalah di kalangan yang mempunyai pelbagai latarbelakang pendidikan dan pengalaman.
Sekarang, setelah lebih 2 minggu saya menjadi keluarga ABDR, jumlah kenalan semakin bertambah walaupun hanya di alam maya. Kata-kata dan pengalaman mereka begitu terkesan dengan jiwa.
Jika dulu saya memperkenalkan diri sebagai surirumah yang tidak bekerja, segan untuk memberitahu tentang bisnes online yang naik turun prestasinya. Sekarang tidak lagi. Saya sudah mula memperkenalkan diri sebagai WAHM. Saya percaya dengan kata-kata dan doa serta usaha yang konsisten, matlamat saya ingin menjana pendapatan setiap hari InshaaAllah akan menjadi kenyataan.
Terima kasih sekali lagi diucapkan kepada jemaah keluarga ABDR. Tahniah!
Singgah di blog: http://zabedahshafie.blogspot.com/
Berkenalan dengan puan Zabedah, Ummu Aimy ButikSpa


 


*******************************************************************************************************************


Belajar bagaimana operasi bisnes online 24 jam tanpa perlu mengurus stok.
- Order diterima setiap hari,namun kita masih ada masa untuk uruskan perkara lain
- Bekerja dari rumah tanpa perlu keluar rumah.
Pendaftaran pasukan dropship online ABDR, juga pengurus online masih dibuka.




Alhamdulillah, setiap hari kami menerima pendaftaran baru. Pendaftaran masih berlangsung, walau cuti hari raya. Kelas juga masih boleh dijalankan, kerana hanya secara online sahaja. Tak memerlukan kalian berada dalam kelas di tempat khusus. Sambil membuat persiapan raya, masih boleh timba ilmu berblog. Pilih mana-mana kelas berikut.
1. Kelas asas blog dan penulisan
2. Kelas asas blog, fan page mula bisnes
- produk sendiri
- dropship makanan sunnah
- dropship projek duit raya & selepas raya
- dropship telekung solat
3. kelas beriklan mudah.my
4. Kelas Asas Blog dan Penulisan Kreatif
5. Kelas akaun wahm/soho
6. Kelas penulisan ebook pertama
7. Pendaftaran pengurus online
8. Tempahan blog bisnes/penulisan-3 hari siap
9. Beriklan dengan kami di sinihttp://sohodirectory.blogspot.com/

Boleh hubungi saya bila sudah sedia ya
Anys Idayu Zakaria
Guru Online ABDR
www.anysidayu.blogspot.com
Email : anysidayuzakaria@gmail.com


sms/ wtsapp : 017-7912993 

Comments

Popular Posts