Jualan Amal

Teks : Anys Idayu Zakari
Foto : Carian goggle


Hari ini saya terpanggil untuk melakukan jualan amal. Membeli sambil beramal. Beberapa hari sudah selepas terpandang perkongsian daripada rakan di fb, saya tergerak hati juga untuk melakukan perkara yang sama, iaitu menyumbangkan sedikit hasil belian dan jualan pelanggan ke Tabung Prihatin Mesir, untuk kita sama-sama membantu umat Islam di sana.  Pagi tadi sedang bersiap ke pejabat, tiba-tiba idea datang.  Saya mula merangka-rangka strategi untuk menjual sambil beramal iaitu Buku Mudahnya Menjemput Rezeki.  Dengan hasil belian pelanggan, saya akan salurkan RM2 ke tabung Mesir.
 
Mungkin kita masih terfikir cara yang sesuai untuk membantu mereka.  Saya rasa cara ini juga bersesuaian untuk yang mahu turut serta dalam jualan amal ini.  Sekurang-kurangnya dapat juga kita hulurkan sedikit bantuan kepada mereka walau tidak seberapa. Semoga dengan sumbangan ini dapat meringankan beban mereka di sana dan dapat menambah saham kepada saya dan juga para pembeli.
 
Saya memilih Buku Mudahnya Menjemput Rezeki kerana buku ini sebenarnya memang sangat sesuai untuk semua pembaca dan saya rasakan buku ini sepatutnya ada sebagai koleksi peribadi setiap orang. Jadi saya kira amat sesuai jika saya memilih buku ini untuk jualan amal.  Disamping kita dapat ilmu bermanfaat, moga-moga dapat disampaikan dan dapat juga menambah pahala dengan menderma kepada mereka yang memerlukan.
 


 
 
Bagi yang mahu mendapatkan Buku Mudahnya Menjemput Rezeki (MMR) ini, dan membeli sambil beramal, bolehlah hubungi saya :
 
sms/ watsapp : 017-7912993
 
 

Comments

Popular Posts