4 Syawal

Teks : Anys Idayu Zakaria
Foto : Carian goggle



4 Syawal.  Saya memenuhi permintaan kakak memasak nasi tomato. Nasib baik bahan-bahan masa sediakan nasi hujan panas tempohari masih berbaki lagi. Kali ini saya hanya masak nasi sahaja kerana lauk ayam masak merah sudah ada. Alhamdulillah agak menjadi juga walau percubaan pertama.  Cuma warnanya tidak berapa menjadi kerana saya tidak meletakkan jus tomato.  Hanya gunakan buah tomato biasa sahaja.
 
Kakaklah yang makan banyak sekali.  Dikira-kira lebih 5 kali hari tersebut kakak makan nasi.  Katanya sedap sangat nasi tomato mama.
 


 
 
Lebih kurang beginilah rupa dan warna nasi tomato yang saya masak.  Rupanya pun agak pucat kerana saya tidak menggunakan jus tomato. Gambar ini saya goggle juga.  Maaf sekali lagi kerana tidak sempat untuk snap gambar.  Almaklum sebelum ni memang tak pernah ambil gambar pun.  Tambahan pula tidak aktif menulis.  Jadi rasanya selepas ini saya mesti mengambil gambar untuk simpanan peribadi di blog.. :)


***********************************************************************************

Sertai kami Alumni Penulis Dari Rumah. Menawarkan kelas berikut :
1. Kelas asas blog dan penulisan
-Sesuai bagi kalian yang ingin berkongsi pengalaman dan kepakaran. Bina rangkaian sendiri dan follower tegar. Setiap orang sudah ada keunikan masing-masing, serlahkan bakat ini melalui blog. Tidak tahu menulis kami akan pandu melalui teknik yang mudah.
2. Kelas asas blog dan fan page (bisnes)
Bagi yang masih zero untuk memulakan bisnes online, ami sedai membantu menunjukkan jalan. Jika sudah ada produk, masanya untuk promo. Jika tidak ada kami sediakan. Bermula sekarang, tidak terlambat untuk realisasikan impian 2013


Untuk pendaftaran, hubungi saya :
Sms/ watsapp : 017-7912993

Comments

Popular Posts