3 Teknik urus niaga online bagi suri yang baru mahu mula

Ramai sebenarnya yang sedang mencari-cari peluang untuk mula berniagadari rumah. Terutamanya suri rumah yang mahu membantu suami.
Teks : Masayu Ahmad
Mula rancang bekerja dari rumah www.janawangdirumah.com
Ini asas yang perlu ada bagi yang baru mahu mula belajar urusniaga online. Saya tahu ramai yang sudah pakar tetapi asas yang saya tulis ini khusus bagi ibu yng baru bermula.
1. Mulakan dengan percuma fan page, blogspot, produk dropship. Ini tiga yang sangat asas yang boleh dimulakan. Kalian boleh goggle untuk mendapatkan tiga ini.
2. Fanpage adalah sebagai kedai online dan cara yang sangat efektif untuk menjual dan terus kepada pelanggan.
3. Blogspot. Boleh goggle untuk mulakan ini. Blog sangat sesuai untuk titik mula kalian mencari pelanggan. Ya, blog adalah sebagai salah satu cara memperkenalkan diri kepada pelanggan. Bina khalayak pelanggan sendiri. Ada berjuta-juta rakyat Malaysia. Kalian hanya mahu 3k hingga 5k pertama pelanggan setia. Saya akui 2k pertama buku saya habis dijual dengan mudah pada fasa pertama dan jumlah cetakan pertama adalah 3k sahaja dan kini ia berbaki sikit sahaja lagi.
4. Dropship. Tidak perlu ada produk sendiri, mulakan produk yang sudah ada. Banyak pembekal yang menawarkan dropship. Saya sendiri ada 3 iaitu produk sunnah kedai buku dan dropship borong. Beli mana-mana buku saya, kalian saya akan masukkan dengan pilihan produk yanng kalian suka.
Ok untuk 1,2,3 mudah saja. Jika buntu ada 1-10 lagkah sahaja bermula dengan analisa. Kami tawarkan melalui kelas online fanpage.
Bagi yang mahu mengikuti kelas online ini, boleh hubungi saya :
Email : aniesaizmall@gmail.com
Tel / wtsapp : 017-7912993
Bagi suri yang sedang menggali bahan bacaan untuk mula bekerja di rumah, boleh juga buat belian di sini

Comments

Post a Comment

Popular Posts